YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

21 Nisan 2014 Pazartesi


  Merhaba ! "Kurt Seyt ve Shura"yı henüz bitirdim ve hemen sizlerle paylaşmak istedim. Bu kitabı yaşayarak okudum. Ben de tüm acılarını, sevinçlerini, aşklarını onlarla birlikte yaşadım. Kitabın son sayfalarını gözyaşlarımla ıslattım. Kitap böyle bir sonla bittiği için üzüldüm, sinirlendim, isyan etmek istedim. Ama böyle bir son için Nermin Bezmen'e öfke duymam anlamsız olur, çünkü bu Seyit ve Shura'nın gerçek hikayesi... Bu olayların, insanların, yerlerin gerçekliği kitaba çok ayrı bir hava katıyor. Kitabı okurken sizin hayatınızdan apayrı ama gerçek bir hayata dokunmuş olmanın keyfini yaşıyorsunuz. Shura ve Seyit'in aşkına siz de ortak oluyor, onlarda tüm sevdiklerinizi görüyorsunuz.
  Bu kitapta kiminiz bu aşkın büyüsünün içinde kaybolacak, kiminiz yuva dediğiniz yerin değerini kavrayacak, kiminiz kendini bulacak, kiminiz hüzünlenecek, ama illa ki içinizdeki bir şeyleri harekete geçirecek, farklı hissedeceksiniz.
  Kitabın aynı zamanda tarihi bir roman niteliğinde olduğunu söyleyebiliriz. Seneler öncesinin Rusya'sından, yine seneler  öncesinin İstanbul'una uzanıyor. Konuyu daha iyi kavrayabilmeniz adına kitabın kendi üzerindeki anlatımı paylaşacağım sizinle:
     "Nermin Bezmen'in Türk edebiyatının klasikleri arasında yerini alan romanlarından biri olan Kurt Seyt & Shura'da, Çarlık Rusyasının debdebeli yaşantısından, Bolşevik İhtilali ile, İstanbul'a sürüklenen hayatlar anlatılıyor.
    Tarihi bir gerçeğin öyküsü olan bu romanla, 1892'nin Yalta'sından St. Petersburg'un saltanat günlerine, Karpatlar cephesinden ihtilalin cehennemine ve nihayet, işgal altındaki İstanbul'a 1920'lerin Pera'sına macera dolu bir yolculuk yapacaksınız. Romanın kahramanları ile beraber, polkaların, troykaların sihirli alemini, ihtilalin ve savaşın acımasızlığını, parçalanmış Osmanlı İmparatorluğu'nun son günlerini yaşayacaksınız.
   Kurt Seyt... Mirza Eminof'un oğlu olarak, servet ve unvanla doğmuştu. Yakışıklıydı, hırslıydı, cesurdu. Çar Nichola'nın Muhafız Alayında genç bir üsteğmen oluşu, onu Bolşeviklerin ölüm listesine dahil etmişti. Kaçarken getirdiği bir taka dolusu silahı, Mustafa Kemal'in Kuvayi Milliye'sine teslim ettiğinde, karşılık istemeyecek kadar gururluydu. Hayatına sıfırdan başlarken, elinde kalan serveti, sadece, gururu ve aşkıydı.
   Shura... Tchaikovsky nağmelerinin romantizmiyle sarılmış karlı bir Moskova gecesinde, henüz on altısındayken, saf güzelliği ve beklentisiz aşkı ile Seyit'in dünyasına girdi. Ailesinin unvanı, serceti onun da ülkesinden kaçmasını gerektirdi.
   Sevdiği erkekle atıldığı bu macerada, bir daha hiç göremeyecekleri vatanlarının, ailelerinin, artık yaşayamayacakları geçmişlerinin hasretlerini, çaresiz hüzünlerini, birbirlerinin aşklarıyla dindirmeye çalıştılar
   Büyük bir aşkın, harbin, ihtilalin, hasret ve hüzünlerin hikayesi ile, okuyucuyu baştan sona kendine has bir tat, merrak ve heyecanla sürükleyen, uzun süren sabırlı araştırmalaraın gerçeklikle aktarıldığı, titiz, olağanüstü bir roman, Kurt Seyt & Shura."
             Osman'ı son gördüğümüz sahnede çok üzüldüm. Kurt Seyt ve Shura'nın aşkını çok sevdim aptallıklarına çok sinirlendim. Mustafa Kemal'in geçtiği yerlerde de istemsizce doldu gözlerim. Tatiana ve Celil'in hayatlarının geri kalanını da çok merak ettim nedense.
             Star TV'de yayınlanan Kurt Seyit ve Şura dizisiyle ne kadar ilişkili olduğunu merak edeceksiniz tabii... Şunu söyleyebilirim ki Seyit'in çocukluğundan bugününe gelişini anlatan uzunca bir kısım atlanmış. Ayrıca kitapta Petro'nun Shura'ya ilgisi söz konusu değil. Ama çok özenli, kaliteli ve güzel bir dizi olduğunu düşünüyor ve severek takip ediyorum. Size tavsiyemse diziyle yetinmeyip bu güzel kitabı da okumanız.
             Nermin Bezmen iyi ki dedesini, dedesinin aşkını, biricik Shuruçkasını araştırmış ve böyle güzel bir eserle sunmuş bizlere. Bu çok güzel, çok gerçek, bir yandan da hüzünlü romanın etkisinden kolay kolay kurtulacağımı zannetmiyorum, kitabı sizlere de tavsiye ediyorum.
            Güzeller güzeli Shura, seni tanımak bir şerefti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder