YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

23 Temmuz 2014 Çarşamba

   İyi günler. Şu sıralar yatağımla, yatakta olmadığım zamanlarda da koltuğumla bütünleşmiş durumdayım. Elimde bir kitap, kendime yapacak bir iş çıkarmadıkça oturduğum yerde sonsuzluğa kök salabileceğimi fark ettim. Bunu benden duymak belki garip gelecek ama insanı tembellik kadar yoran bir şey yok. Belki de "İşleyen demir ışıldar." sözünü biraz daha dikkate almalıydım. Umarım sizin durumunuz benden farklıdır. Daha önceki yaz tatillerimden birinde oturmaya dahi üşendiğimi, yatar pozisyonda durmadığımda bitkinlikten ölecekmiş gibi hissettiğimi hatırlıyorum. Bu deneyimlerim sonucunda şunu öğrendim ki: tembellik insanı dinlendirmiyormuş. Hemen şimdi dışarı çıkıp biraz yürüyerek Garfieldlığınızdan az da olsa sıyrılmaya ne dersiniz ?
   Muhtemelen biliyorsunuzdur, bilmiyorsanız da benim sayemde öğrenmeniz bir şeref olacak, bu geceyi perşembe gecesine bağlayan gece Kadir Gecesi. Kadir Gecesi bizler için çok müjdeli bir gün ve büyük bir şans. Kadir Gecesi bin aydan daha faziletli olması özelliğine sahip.

         "Biz onu (Kur'an'ı) Kadir gecesinde indirdik. Kadir gecesinin ne olduğunu sen bilir misin?  Kadir gecesi, bin aydan hayırlıdır.. O gecede, Rablerinin izniyle melekler ve Ruh (Cebrail), her iş için iner dururlar.  O gece, esenlik doludur. Tâ fecrin doğuşuna kadar." 

   Bu günde yapılan ibadetler koca bir seneden daha sevaplıdır. Bu gecede dualar kabul olunur, tövbe edenlerin günahları bağışlanır. Benim temennim böyle bir fırsatı kaçırmayıp bu güzel geceyi dolu dolu geçirmeniz. 
  Sizden özel bir ricam da olacak: Lütfen dualarınıza Gazze'deki kardeşlerimizi de eklemeyi ihmal etmeyin. Gazze'de ölen  insanlar mı yoksa bunu kayıtsızca izleyen dünyanın geri kalanında ölen insanlık mı beni daha çok üzüyor, bilemiyorum. Bireysel anlamda elimizden ne gelir bilmiyorum ama en azından dua edebiliriz.
  Size son yazdığımdan beri iki kitap okudum ama bugün yalnızca birini paylaşacağım:  Gönül Tahtımızın Eşsiz Sultanı Efendimiz Muhtasar



       Ne zamandır Peygamber Efendimizi hayatını anlatan şöyle dolu dolu bir kitap okumak istiyordum. Bu kitapla "Herkes O'nu Okuyor" yarışması sayesinde tanıdım. Yarışmaya katılmamayı tercih ettim ama kitabı almaktan da geri durmadım. Kitap fuarında satın aldığımdan beri kitaplığın en üst rafında mahzun mahzun duruyordu. Ramazan ayı bu kitabı okumak için güzel bir ay diye düşündüm. 

Hepimiz din kültürü öğretmenlerimizden bölük pörçük bir şeyler öğrenmişizdir Peygamber Efendimiz hakkında. Hepimiz onu bir şekilde sevdik ama onu yeterince tanımadan duyduğumuz bu sevgi ne kadar sağlam ve yeterliydi ?Yani biraz sorgulamak, inancımız ve sevgimiz arkasında durabilecek gerçek nedenler bulmak gerekliydi. Ben bu kitapla onu biraz daha tanımak, sevgimi pekiştirmek istedim. Resulü Ekrem Hz Muhammed'in (sav) ümmeti olarak  da Peygamber Efendimiz hakkında tüm bilgimizin " 20 Nisan 571'de Mekke'de doğdu." olması  bizim için üzücü bir eksiklik. Bu kitabı okuyarak amacımı gerçekleştirme adına bir adım atmış oldum.
Kitap efendimizin soyunun dayandığı kişi olan Hz. İbrahim'den başlıyor, ailesi gittikçe yakın tarihe uzanarak anlatıyor ve bundan çok uzatmadan bahsettikten sonra Efendimizin doğumuyla onun hayatını anlatmaya başlıyor. 

Bu kitapla Müslümanların dinlerini özgürce yaşama adına verdikleri zorlu savaşlara şahit oldum durdum sürekli. İnanılmaz işkenceler çeken, yine de inancından vazgeçmeyen koca yürekli insanlar... Aslında bizler dinimizi yaşama adına çok daha özgür bir ortamdayız ama bizler de kendi nefsimizle savaşıyoruz. O insanlar bana ilham ve güç verdi.

Peygamber Efendimizi daha yakından tanımak çok güzeldi. Birisine duyulan saf bir sevginin hissettirdiği güzelliği başka hiçbir şeyle kıyaslayamam. Onun çektiği acıları gördüm, kalbindeki inceliklere şahit oldum... Her zaman sabır abidesi olarak ve güçlü bir şekilde dimdik ayakta oluşuyla güçlü hissettim ve tüm güzelliklerine karşın asla ödün vermediği tevazusunu örnek almam gerektiğini düşündüm. Her şeyiyle bizim için en güzel örnek şüphesiz ki o, bu yüzden onu daha fazla tanımaya ve anlamaya çalışmak bizim için çok kazançlı bir yolculuk.
      
      Kitap; akıcı ve güzeldi. Daha önce bildiğim ve bilmediğim pek çok olayla karşılaştım ve Müslümanların tüm bu olaylar karşısındaki duruşundan ilham aldım. O esip gürleyen düşmanların sonunda İslamın büyüklüğü karşında nasıl boyun büktüğünü gördüm. Güzel bir kitaptı. Bilmediğim pek çok şey öğrendim ve kitabı bitirdiğimde içimin huzurla dolduğunu hissettim. 

     Kitap 600 sayfa olmasına karşın dokuz günde falan bitirdim. Kitap akıcıydı ama bazı kitapları hemencecik bitirmek benim için zor oluyor. Bu da o kitaplardandı ama bitti ya işte sonunda, ona bakalım biz. :) Eğer siz de Peygamberimizi daha fazla tanımak, Müslümanlığın doğuşunun ve yayılışının sancılı sürecine şahit  olmak, İslam tarihine bir bakış atmak ve tüm bunların tadına güzel bir kitapta bakmak istiyorsanız; bu kitap size tavsiyemdir, efendim !

     Az önce on iki kiloluk bir karpuzu dört kat yukarı çıkardım, her an kollarım bedenimden ayrılabilir. Karpuz kadar serin, onun kadar tatlı günler diliyorum. Ramazanınız mübarek, Kadir Geceniz kutlu olsun !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder