YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

19 Mayıs 2014 Pazartesi

19 Mayıs Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramımız Kutlu Olsun !

       19 Mayıs Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramımız kutlu olsun ! Bugünün Gençlik ve Spor Bayramı olmasının yanı sıra Atatürk'ü Anma Günü olma özelliğine de sahip olduğunu hatırlatma ihtiyacı hissettim. Ne söyleyebilirim ki, ona çok borçluyuz. Anca bu borcu ödemenin yolu onun izinden gidip onun düşüncelerini anlamaya çalışarak kendini düşünmeye yönlendirmek ve vatanımız, milletimiz için elimizden geleni yapmaktır. Bu anlamlı günün vasıtasıyla bunu da hatırlatmak istedim. Ayrıca bu sözü de aklımızda bulundurmakta fayda var:
   "Beni övme sözlerini bırakınız. Gelecek için neler yapacağız, onlardan bahsediniz."
                                                                                           -M.Kemal ATATÜRK
      Yani lütfen Atatürkçülüğün Twitter'da açıklama kısmına "Mustafa Kemal Atatürk" yazıp her lafın karşına "Atatürk şöyle, Atatürk böyle" şeklinde çıkmaktan ibaret olmadığını anlayalım. Şu sözü de aklınızdan çıkarmamanın önemli olduğunu düşünüyorum:

“Şayet bir gün, çaresiz kalırsanız bir kurtarıcı beklemeyin, kurtarıcı kendiniz olun.”                                                                                                               -M. Kemal ATATÜRK

       Çünkü eğer Atatürk de oturduğu yerden kurtarıcı bekliyor olsaydı, "Fatih Sultan Mehmet, kalk mezarından bize yardım et." falan diye yakınıp oturduğu yerde otursaydı bugün ben burada bunları yazıyor olamayacaktım. Siz de bunları okuyor olmayacaktınız.
Bugünün vasıtasıyla Atatürk'e ve aziz şehitlerimize minnet borcumu yeniden hatırlıyor, hatırlatıyor ve onlara sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum. Onlar bize bu vatanı emanet ettiler. Rabb'im sen bizi onlara karşı mahçup eyleme.
Soma faciasında yaşanan yıkıcı olaylardan dolayı bizim okulda 19 Mayıs töreni iptal edilmişti, belki Türkiye'deki tüm okullarda iptal edilmiştir, tam bilemiyorum. Ama şunu biliyorum ki eğer tören iptal edilmeseydi bugün birçok öğrenci, öğretmeninin "Disiplin suçudur, gelmezseniz ceza alırsınız!" tehtidinin sonucu olarak katılacaktı törene. Sanki bu bayram bizim değil de başkasının bayramıymış gibi... Sen önemsemezsen, ben önemsemezsem, kim önemseyecek tüm bunları Allah aşkına ? Önce bayramımızı kaybetmekle başlarız, sonra benliğimizi... Lütfen bu vatanın bu günlere öyle kolay kolay gelmediğini unutmayalım ve en azından bu tür şeylere gerekli özeni göstererek vicdani borcumuzu ödeme sorumluluğunu yerine getirelim.
       Bayramımızı tekrardan en içten dileklerimle kutluyorum !
    "Gençler, cesaretimizi güçlendiren ve sürdüren sizlersiniz. Siz, almakta olduğunuz terbiye ve kültür ile insanlık değerinin, vatan sevgisinin en değerli örneği olacaksınız." 
                                                                                  -MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder