YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

21 Mayıs 2014 Çarşamba

Son yazımda üç kitap okuduğumu yazmıştım  ama yalnıza bir kitaptan bahsetmiştim. Geri kalan iki kitaptan biri "Romeo ve Juliet". Tekrar tekrar ve tekrar okuyacağıma emin olduğum, etkisinden kolayca kurtulamayacağım bir kitap. Hakkında ayrıntılı bir yorum yazmayacağım, sadece İngilizceniz yeterli seviyedeyse orijinal dilinden okumanızı tavsiye ederim. Çeviri sanatı öldürüyor.
Geriye bir kitap kaldı, evet. "Gölge ve Kemik"


Onu yalnızca geçmişi... geleceği ise bir tek o kurtarabilir...

"Bekle!" diye sesimi yükselttim ama o çoktan arkasını dönmüştü. Kolunu tuttum, bizi izleyenlerden gelen şaşkınlık dolu seslere aldırış etmedim. "Bir yanlışlık olmalı. Ben... düşündüğünüz gibi..." Yavaşça bana dönüp kolunu tutan elime ters ters bakınca sustum. Elimi çektim ama öyle hemen geri adım atmayacaktım. "Ben düşündüğünüz kişi değilim," diye fısıldadım çaresizce.

Karanlıklar Efendisi biraz daha yakınıma geldi, sadece benim duyabileceğim bir sesle, "Kim olduğunu bildiğini hiç sanmıyorum!" dedi.


      George R. R. Martin ve J. R. R Tolkien hayranlarına özellikle tavsiye edilen bir kitabı okumamayı nasıl düşünebilirdim ki ? Elbette bir Tolkien değildi. Kitabı çok ama çok sevmiş olmama rağmen yazarın kurguladığı fantastik dünyanın tam oturmadığını hissediyorum. Bu bir sorun mu? Hiç de değil.  Kitabın hiçbir yerinde beni rahatsız eden bir nokta olmadı zaten. Beğenerek, soluksuz okudum kitabı.
Kitabı satın almama bir diğer sebep normalde 17 TL olan kitabın, satın aldığım yerde 7,90 olmasıydı. Elbette kaçıramazdım!
     Konusunu kendimce açıklayayım kısaca : Malyen ve Alina çocukluğunu birlikte geçirmiş, birbirleri için her şey olmuş iki yetim. Aline haritacılık, Malyen ise izcilik göreviyle orduda. Alina hayatı boyunca "sıska" ve daha pek çok kelimeyle eziklenmiş, haritacılıkta bile yeteri kadar iyi olmayan bir kız, nasıl olur da bir Grisha olduğu, daha da önemlisi Güneşin Elçisi olduğu söylenir ? Oysa Alina hariç herkes böyle düşünüyor, Ravka'yı onun kurtaracağına inanıyor gibi görünüyor. 
    Karanlıklar Efendisi... Spoiler vermeden onun hakkında ne yazabileceğimi bilmiyorum. Sadece okuyun ve görün. Yalnızca onunla ilgili umutlarımın henüz bitmemiş olduğunu, üçüncü kitapta onun karanlık kalbindeki ışığı görebileceğimizi umduğumu söylemek istiyorum.
Bu kitabı okumadan önce bir arkadaşımın kitabı bana anlatmış olmasından dolayı can alıcı noktaların çoğunu biliyordum. Onun anlattıklarından dayanarak Malyen'i pek sevemeyeceğimi düşünmüştüm ama kitabı okuyunca hiç de öyle hissetmediğimi fark ettim.
    Fantastik kitapları severim !
    Kitabın sonu sizi çok ama çok şaşırtacak. İkinci kitabın Türkçesinin henüz çıkmadığını sanıyordum ama az önce yaptığım bir araştırmada serinin "Kuşatma ve Fırtına" adlı ikinci kitabıyla karşılaştım. Okumak için sabırsızlanıyorum.
    Dostlarım, bu kitabı okumanızı sağlamak için başka ne söyleyebilirim bilmiyorum. Sadece mutlaka okuyun !!!!! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder